کد مطلب:97327 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

شعار (نه شرقی نه غربی) از دیدگاه بعضی از رهبران سازمان مجاهد











ولی با كمال تاسف بعضی از رهبران سازمان مجاهدین به این «راه میانه» كه از دیدگاه علی (ع) خط اسلام واقعی است سخت می تازد و آن را یك موضع گیری بینابین و متزلزل و بی مایه در میان شرق و غرب كه منتهی به سلطه ی غرب می شود توصیف می كند، ما متن سخنان ایشان را اینجا می آوریم و با توجه به سخنان امام علی (ع) قضاوت را به عهده ی خوانندگان بی غرضی كه افكار آنها كلیشه شده نیست واگذار می كنیم:

«... فكر می كنم كه تا اندازه ای روشن شده باشد كه بین مفهوم واقعی و انقلابی شعار نه «شرقی نه غربی» و یك موضع گیری بینابینی و متزلزل و بی مایه در میان شرق و غرب (كه البته با توجه به حضور مسلط غرب در جامعه ی ما، جز به سود او تمام نمی شود) تا چه اندازه فاصله است متاسفانه می بینیم آنان كه پیوسته از شعار «نه شرقی، نه غربی» دم می زنند در موازنه مثبت میان غرب و شرق حتی از بازی قوی تر سیاسی، با استفاده از كارت دیپلماتیك شرق بر علیه و در مقابل غرب نیز خودداری ورزیده و همچنان در خط سازش و مماشات با غرب (آمریكا) به پیش رفته اند»[1].

در اینجا نگارنده تنها یك سوال از خواننده ی محترم می كند و آن اینكه آیا كسانی كه پیوسته از شعار «نه شرقی نه غربی» در ایران دم می زنند و در راس آنها رهبر كبیر انقلاب كه با الهام گیری از اسلام

[صفحه 96]

نخستین و نهج البلاغه ی امام علی (ع) این شعار انقلابی را پیش از پیروزی انقلاب در مغز و دهان توده گذاشت، آیا در خط سازش و مماشات با آمریكا پیش می روند؟!!.

و آیا این تهمت و افتراء به رهبران انقلاب نیست؟

و آیا گوینده ی این سخن در راه «چپ» حركت نمی كند؟

قضاوت به عهده ی شما.


صفحه 96.








    1. كیهان شماره 28/ 1/ 1359 - 10975 نظریه ی آقای رجوی در رابطه با مفهوم شعار (نه شرقی نه غربی)، عین همین نظریه در همین رابطه با تفاوت در لفظ از آقای نورالدین كیانوری در همین شماره آمده است.